28.05.2020

Забавено плащане: Какво да направя, когато клиентът не плаща?

Три съвета за управление на събирането на вземания

Три сини кубчета с евро и символ на календар

Транспортът е завършен, но фирмената сметка остава празна. Предприятията  разчитат, че след като стоката е доставена, клиентът ще плати издадената фактура. Почти на всяка фирма се е случвало част от търговските партньори да платят късно или да не платят. Ако крайният срок за плащане не бъде спазен можете да се обърнете към адвокат. Но до търсенето на просрочени вземания по съдебен път трябва да се прибягва едва тогава, когато всички други средства са изчерпани. Ние ще Ви дадем три съвета, какво можете да направите като фирма, която има несъбрани вземания, за да получите парите си.

Преди да преминете през дългия и често скъп правен процес, можете да изберете други средства за събиране на просрочени вземания.

1. Издайте фактура

Звучи елементарно, но това е важно. Колкото по-бързо напишете фактурата и я изпратите на клиента, толкова по-бързо ще получите плащането. Упоменете конкретно до кога трябва да бъде платена фактурата. Това внася яснота за всички страни и информира Вашия клиент до коя дата трябва да бъде направено плащането. Обикновено фирмите посочват срок от 30 дни.

2. Свържете се с Вашия търговски партньор

Ако по време на договорения срок не получите плащане от възложителя, незабавно вземете мерки. Вероятно Вашият клиент не е забавил нарочно плащането. Потърсете контакт с Вашия търговски партньор. Това може да бъде обаждане по телефона или писмено напомняне за просрочената сума. Формулирайте ясно и по същество за какво става въпрос и посочете:

  • Вида на услугата, датата и номера на фактурата

  • Размера на сумата

  • Напомняне на срока за плащане с точната дата

  • Последствия, ако сумата не бъде платена

3. Възложете това на агенция за събиране на вземания

Ако фактурата все още не е платена след телефонен разговор или писмено напомняне, не трябва да се отчайвате прекалено рано. Преди да се обърнете към адвокат или съдебна инстанция, можете да ангажирате доставчик на услуга за събиране на вземания, за да получите парите си. Международната услуга за събиране на вземания от TIMOCOM е на разположение в цяла Европа в случай на нужда за потребителите на системата Smart Logistics System.  Можете да се обърнете към тази услуга съвсем удобно онлайн. Като неутрални посредници се използват консултанти, които използват майчиния си език, така че да можете да предявите иска си на 25 езика. Отделът за събиране на вземания на TIMOCOM има успех в повече от 86 % от случаите.

Все още имате просрочено задължение? Информирайте се необвързващо за услугата за събиране на вземания, предлагана от TIMOCOM, и проверете предварително в калкулатора на такси какви биха могли да бъдат таксите.

Научете сега повече

Изтеглете съобщение за пресата
в началото